marți, 2 martie 2010

obicei de martisor...babele...sau cum primavara asta trebuie sa ne aduca ganduri bune...

Bine, acum ca ne-am daruit unii altora martisoare si ne-am facut sa ne simtim bine(sau rau in functie de cum a reactionat fiecare la primirea martisoarelor sau florilor aferente) hai sa vorbim de cateva obiceiuri pe care le stiu din frageda pruncie, obiceiuri legate bineinteles de aceste minunate zile de Martisor.

Primul obicei pe care il stiu(cred ca numai eu) este acela ca pe data de 1 Martie li se ofera baietilor martisoare...cred ca undeva memoria imi joaca feste deci hai sa implementez un obicei nou - de 1 Martie toata lumea da si primeste martisoare...happy now...uf. Am gasit pe un blog foarte interesant, pe care va sugerez sa-l cititi ca sa vedeti ce inseamna daruire si vointa si incredere, o definitie foarte simpla a sarbatorii de Martisor. Alex pe care il respect profund chiar daca il stiu doar din poze si din ce imi povestesc prietenii despre el m-a incantat cu postul lui. Multumesc Alex. Primavara frumoasa iti doresc si va doresc!

Al doilea obicei pe care il tin sa stiti este cel legat de babe. Nu sariti la gatul meu, nu vorbesc aici de babele din blocul meu pe care nici nu le cunosc, le stiu doar pe matzele lor. Babele sunt cele 9 zile de martisor. Ce stiu eu este ca baba Dochia avea 9 cojoace;ei, baba asta si le dadea jos sau le punea la loc in toata aceasta perioada de 9 zile in functie de starea vremii(meteorologul din mine isi face de cap). Bun. Ideea este ca noi...cei care credem in babe trebuie sa ne alegem o zi care sa ne reprezinte si in functie de cum va fi vremea, asa o sa fim si noi tot anul(un fel de horoscop traditional dar care nu se bazeaza pe stele si pe alinierea planetelor ci pe vreme si pe cat de incapatanata va fi primavara asta). Baba mea este pe 4 Martie. Nu am sa trisez sa ma uit la prognoza meteo. Cum v-a fi va fi....oricum o sa ma distrez copios daca ploua...am sa aduc norocul de partea mea spunandu-mi in gand ca voi avea un an bogat. Deci musai trebuie sa va interpretati "baba"...parerea mea este ca trebuie sa-i dati un sens cat mai pozitiv...ajuta..iti salta moralul si iti da un pic de incredere...nu mai spun e cata imaginatie trebuie sa pui la bataie ca sa scoti dintr-o zi mohoroasa o prognoza super optimista.

Al treilea obicei de care voi vorbi aici este cel care ne spune ce sa facem noi cu martisorul pe care l-am purtat in toate cele 9 zile. Ce stiu eu este ca trebuie sa iti alegi un copac din livada(daca nu aveti livada, va orientati spre un copac din fata blocului, din Gradina Botanica, ficusul mamei care troneaza in sufragerie sau ghivecele cu flori ale prietenei, ghivece pe care le udati de zor) si dupa ce ai ales copacul, planta, ficusul, sa legi de o crenguta martisorul. Copacul va inflori, va rodi, va face fructe frumoase si asa ca el iti va fi tot anul. Bun...daca ati legat martisorul de cacusi..nu-i nimic. Si cactusii pot inflori, creste mari si frumosi...totul sta in puterea ta de a te adapta si de ati face gandurile sa infloreasca.

De fapt ce tot spun eu aici...stiti unde bat, nu? Pana la urma sta in puterea ta sa iti ordonezi in asa fel lucrurile incat sa iti fie bine. Chiar daca cei din jur te doboara...tu esti mult mai puternic...chiar daca poate nimeni nu te iubeste...te ai pe tine si tu te respecti si te iubesti...asta conteaza...chiar daca prietenii tai nu iti mai sunt prieteni...iti esti propriul tau prieten si uneori gandurile tale cele mai ascunse nu pot fi destainuite nimanui.

Hai sa facem un pic de curatenie in sufletele noastre. Sa dam jos cele 9 cojoase si sa ne lasam sufletul sa zburde liber pe campii. Hai sa dam acestei primaveri o sansa, hai sa ne dam noua o sansa...sa ne facem o bucurie, sa ne implinim o dorinta, sa ne oferim dimineata un zambet si apoi sa continuam sa zambim toata ziua...nu avem nevoie de horoscop sau de astre pentru a fi fericiti. Avem nevoie de un pic de incredere si un pic de vointa...toate intr-un pahar mare de suc de portocale, servit dimineata devreme.
Reteta asta se asezoneaza cu muzica buna si cu mere.




Primavara asa cum o doriti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu