luni, 24 mai 2010

Toata lumea sta...numai eu muncesc...!

Ah...cat adevar ascunde acest titlu, nici nu va inchipuiti.
Dimineata, chinuit fiind de un somn imens am fost nevoit sa iau un taxi spre munca. Taximetristul, baiat cultivat, citea un ziar de scandal al carui nume nu il dau aici pentru ca nu vreau. Urc in taxi, spun unde vreau sa ajung si baiatul nostru pune o mana pe volan si celalat pe telefon si isi suna un prieten:

Taxi man: -Ce faci ma'? Ne vedem la birou sa bem o cafea?
Interlocutorul: - ...
Taxi man: - D'a cum de n-ai plecat din oras?
Interlocutorul: - ...
Taxi man: - Baaai, toata lumea e libera numai EU muncesc!
Interlocutorul: - ...
Eu: - ... ... ... ... ????

M-am dat jos din taxi foarte intrigat...nasol moment sa fii singurul de pe lume care munceste si sa-ti para tare rau ca nu stai cu burta la soare consumand bere, mici, seminte si alte chestii din astea hranitoare.
Da, in Iasi nu prea s-a muncit, cred ca nu sa prea muncit in toata tara dar stiu eu cateva categorii de angajati care astazi si-au rupt coatele muncind: doamnele de la fornetti si cele de la covrigi(tre sa mancam, nu?), cei care vand inghetata(tot mancare este),cei de pe la magazinele din colt sau de la alimentara, vatmanii si soferii de autobuz, taximetristii(unii dintre ei chiar se bucura, nu de alata dar mai fac si ei un ban in plus), cei care lucreaza prin mall-uri sau centre comerciale, librariile(la Avant-Garde aveau azi o muzica...uhu!!! as fi stat la ei o vesnicie iar la Humanitas era plin de copiii si se auzea Apolodor cantat de Ada Milea pe fundal). Pun pariu ca doamnele de la aprozarul de unde ma aprovizionez si cele de la chioscul de la bloc au lucrat si ele. Si mai pun pariu ca nu le pare rau: angajatorii in ziua de astzi abia asteapta sa te plangi un pic, usa este deschisa...daca nu vrei sa muncesti...
Intelegeam daca ziua asta libera venea undeva in timpul saptamanii, da, hai sa fie liber si sa te bucuri si tu, sa te odihnesti, dar in momentul in care ziua asta vine dupa un week-end, ma iertati dar nu mi se pare normal sa te plangi ca vai, cat mai muncesti tu si poporul tot e liber. Pun pariu ca jumatate din angajatii acestei tari nu au avut astazi liber. Unii recupereaza(eu, saptamana viitoare recuerez), alti nu ca nu vor sefii lor sau pentru ca au semnat un contract pe care poate nu l-au citit cum trebuie.
Pana la urma, nu este vorba de nimic altceva decat despre dorinta asta nebuna a romanului de a munci si de a-si castiga salariul.
Daca poate sa fenteze si sa se lamenteze iesind el in avantaj de ce s-ar implica?
Pai nu asa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu